۱۳۹۲ بهمن ۲۸, دوشنبه

اطلاعیه شماره 4 کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد- آزادی وفا قادری را تبریک می‌گوییم.

 روز یکشنبه ٢٧ بهمن ١٣٩٢ وفا قادری فعال نام آشنای جنبش طبقه کارگر و از اعضا کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری پس از تحمل سه و ماه و نیم حبس از زندان آزاد شد و مورد استقبال گرم تعداد کثیری از کارگران و فعالین کارگری در شهر سنندج قرار گرفت.

وفا قادری کارگر کارخانه شین بافت شهر سنندج است که به جرم عضویت در کمیته هماهنگی و دفاع از ابتدائی‌ترین خواست و مطالبات کارگران دستگیر و زندانی شده بود. بدون شک ایجاد این گونه فشارها صرفا به این دلیل است که میان کارگران و دیگر اقشار تحت ستم و استثمار جامعه هراس و وحشت ایجاد نمایند و آنان را از پیگیری خواست ها و مطالبات برحقشان باز دارند. صاحبان صنایع و سرمایه و محافظان آن‌ها با تمام توانشان تلاش می‌کنند که ما کارگران تشکل درست نکنیم، آن‌ها به تشکل ها و تجمعات ما حمله می کنند، دستگیرمان می کنند تحویل دادگاه  می دهند، احکام زندان  و شلاق برایمان صادر می کنند .
 کارگران و توده های رنج کشیده و محروم جامعه و فعالان این عرصه ها بارها  گفته اند و با عزم راسخشان نشان داده اند که : سرمایه داران و عوامل آنان با این گونه طرفند ها و بگیرو ببند ها ، با صدور احکام سنگین  زندان برای کارگران و فعالین کارگری قادر نخواهند بود که جنبش حق طلبانۀ طبقه ای را که برای حق و عدالت می جنگد خاموش کنند و به طاق نسیان و فراموشی بسپارند.

مبارزات جنبش طبقه کارگر با این قبیل اعمال  خاموش نمی‌شود. مبارزات این طبقه با موجودیت و بقاء این نظام گره خورده است و بدون شک  تا زمانی که آن ساختار و آن نظام باقی است این مبارزه و این فعالیت ها نیز باقی می‌ماند و ادامه خواهد یافت.
 کارگران و فعالین دربند و محاکمه شده، جز دفاع از دوستان هم طبقه ای خود هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند. آنها به دلیل تلاش برای ایجاد تشکل های مستقل کارگری که بتواند در هر شرایطی نماینده و مدافع آنها باشد، بازداشت شده اند.
ما آزادی وفا قادری را صمیمانه تبریک می‌گوییم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه کارگران و فعالین کارگری دربند هستیم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر