۱۳۹۲ اسفند ۷, چهارشنبه

اطلاعیه شماره ٦ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد - تبریک به مناسبت آزادی افشین ندیمی

بر اساس گزارش منتشره افشین ندیمی از فعالین کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، بعد از تحمل ٤ ماه بازداشت در اداره‌ی اطلاعات شهرستان کامیاران و زندان مرکزی سنندج با تودیع وثیقه ١٣٠ میلیون تومان آزاد شد و مورد استقبال جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری قرار گرفت. 


واقعیت این است که تلاش کارگران و فعالین کارگری صرفا برای احقاق حق طبقه کارگر است. باید از مقام های امنیتی و قضایی و کسانی که اداره جامعه را بر مبنای " عدالت " نامگذاری کرده اند، پرسید که آیا انعکاس شرایط نا مطلوب کار کارگران مهاجر جرم است؟ آیا کارگرانی که در کشور خود نمی‌توانند کار گیر بیاورند و به ناچار در آن سوی مرزها دنبال کار می‌گردند، چه خطایی مرتکب شده‌اند؟! در شرایطی که سرمایه داران با در اختیار داشتن همه ابزارهای قانونی و فرا قانونی حقوق کارگران را پایمال کرده، دستمزدشان را پرداخت نمی کنند و با استفاده از قرار داد سفید امضا، هر زمانی که اراده کنند، شرافت انسانی کارگر را لگد مال کرده و اخراجش می کنند، آیا کارگران اخراج شده و بی‌کار حق دارند برای امرار معاش خود به صورت قانونی از مرز خارج شده و جوایای کار شوند؟
ما اعضای کمیته دفاع از کارگران دستگیر شده مهاباد، ضمن تبریک به مناسبت آزادی افشین ندیمی، بار دیگر دستگیری و زندان کارگران و فعالین کارگری را محکوم و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه کارگران زندانی هستیم.
بدون شک همبستگی طبقاتی و مبارزات منسجم کارگران می‌تواند هر گونه خواست و مطالبات برحق توده کارگر را به کرسی بنشاند. از این رو از تمامی کارگران و انسان‌های شرافتمند انتظار می‌رود که نسبت به دستگیری و زندان کارگران اعتراض کرده و برای آزادی کارگران دربند از هر کمکی دریغ نکنند.


کمیته دفاع از کارگران دستگیر شده مهاباد
شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، کوروش بخشنده
09379960747


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر