۱۳۹۲ اسفند ۲۴, شنبه

گفتگوی وبلاک کمیته دفاع از فعالین دستگیر شده مهاباد با شادی رسولی همسر همسر فعال کارگری دربند یوسف آب خرابات

گفتگوی وبلاک کمیته دفاع از فعالین دستگیر شده مهابادبا شادی رسولی همسر یوسف آب خرابات فعال کارگری و یکی از اعضای کمیته دفاع.

خانم رسولی ابتدا می­خواهم در ارتباط با زندگی شخصی یوسف توضیحاتی را بفرمایید؟
جواب: یوسف 35 سال سن دارد و دارای یک فرزند خرد سال به نام هانا هستیم. یوسف قبلا بمدت 2 سال در شرکت RD مشغول بکار بود که به دلیل زیان آور بودن این شغل و اخلال در شبکه چشمش با نظر پزشکها از این شرکت بیرون آمد بعد از 6 ماه بیکاری یوسف به استخدام شرکت کشت و صنعت مهاباد درآمد و بعد از مدتی کار در این کارگاه و به دلیل عدم پرداخت 4 ماه از دستمزدهای کارگران؛ کارگران برای مطالبه کردن حقوقهای معوقه خود دست به اعتصاب زدند و یوسف یکی از این کارگران بود. بعد از مدتی صاحب کار یوسف را به دلیل برپایی اعتصاب از این کارگاه اخراج و بار دیگر بیکار شد. پس از مدتی بیکاری و تقلا برای یافتن کار در شغل بسیار سخت و زیان آور دیگری که کار در یک پمپ بنزین بود مشغول بکار شد و تا این اواخر هم یوسف از این راه مخارج زندگیمان را تامین می­کرد.یعنی یوسف وقتی برای سپری کردن احکام ناعادلانه به زندان رفت. کارگر پمپ بنزین بود که در ابتدای جاده مهاباد ارومیه واقع شده است.
خانم رسولی همسر شما اکنون به چه اتهامی در زندان بسر می­برند؟
جواب: همسر من هم اکنون به اتهام فعالیتهای کارگری و دفاع از حقوق کارگران و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری محکوم به 2 سال زندان تعزیری در شهرستان مهاباد شده است که این حکم کاملا غیر انسانی است و یوسف کاری جز دفاع از ابتدایی ترین حقوق خود و هم طبقه­ای هایش انجام نداده است. من به عنوان همسر یوسف که سالهای با او زندگی می کنم، اعلام می کنم که یوسف هیچ گونه جرمی که مخل نظم عمومی باشد مرتکب نشده و اگر دفاع از حقوق و کرامت انسانی کارگران در کشور ما جرم است. پس یوسف هم مرتکب جرم شده و ما باید به حال خود تاسف بخورم که در کشوری زندگی می کنیم که دفاع از کارگر جرم است.
شادی رسولی آیا از وضعیت جسمانی همسرتان در زندان خبر دارید؟
جواب: بر پایه آخرین تماسی که از زندان داشته جز درد چشمهایش که باید همواره قطره­ای آرام بخش با خود داشته باشد تقریبا وضعیت جسمانی وی خوب است و از نظر جسمی مشکلی ندارد و از نظر روحی هم صد درصد خوب است و همیشه در تلفن ما را دلداری می دهد.
خانم رسولی در حالی که یوسف آب خرابات در زندان هستند شما هزینه زندگیتان از چه منبعی تامین می­شود؟
جواب:از زمانی که یوسف را به زندان منتقل کرده­اند منبعی جز 150 هزار تومان که خودم در یک زبان سرا ماهیانه دریافت می­کنم ندارم و عملا با زندانی شدن یوسف زندگیمان سخت و سخت تر گشته است چون باید هم هزینه مسکن که خیلی هم بالاست و هزینه خوراک و پوشاک خود و فرزندم و باید ماهیانه نیز مبلغی را به حساب یوسف در زندان واریز کنم. در چنین وضعیتیکه جامعه با تورم و گرانی لجام گسیخته دست و پنجه نرم می­کند تامین این مخارج از عهده من برنمی­آید.حتی وقتی که یوسف هم کار می کرد ما نمی توانستیم هزینه زندگی خودمان را تامین کنیم. حال که یوسف هم در زندان است و خود یوسف هم در زندان هزینه دارد. زنده ماندن برای من و فرزند خودسالم خیلی مشکل است. این در حالی است که نه من و نه فرزند خود سالم هیچ گونه جرمی  مرتکب نشدیم که به این شکل قوه قضائیه ما را از زنده ماندن منع می کند. اگر یوسف به جرم دفاع از حق و حقوق کارگران به زندان محکوم شده. سئوال از مسئولین امنیتی این است که من و فرزند خودسالم چه جرمی مرتکب شدیم که امروز باید مجازات شویم؟!
سئوال: خانم رسولی منزلی که در ان هستید مربوط به خود شما است یا ماهیانه کرایه پرداخت می کند؟ شما با یک دختر خودسال چطور در این خانه زندگی می کنید؟
جواب: ما از خود خانه ندارم بلکه اینجا را اجاره کردم و برای اینکه تنها نباشم برادرم نزد ما زندگی می کند و شبها بعد از اینکه کارش تمام شد پیش ما می خوابد تا ما تنها نباشیم. دخترم مرتب پدرش را صدا می زند و یک روز که به زندان رفته بودیم. دخترم از من سئوال کرد" مادر مگر شما به من نگوفتید که زندان جای آدم های بد است؟ پس چرا پدرم در زندان است؟ پدر من که آدم خوبی است و آدم بدی نیست؟"در واقع من جوابی برای فرزندم پیدا نکردم که ایشان را قانع کنم.  
خانم رسولی از زمانی که آقای آب خرابات در زندان هستند آیا هیچ گونه کمکی از سوی دولت به شما شده است؟
جواب: خیر هیچ کمکی از سوی دولت نه به من بلکه تا جایی که خبر دارم به هیچ کدام از خانواده کارگران و فعالین کارگری بازداشتی در مهاباد نشده است. در واقع ما از دولت کمک نمی خواهیم ما از دولت می خوایم که بدون اینکه شوهران ما مرتکب جرم شده باشند به زندان محکومشان کردند. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان و جبران خسارات وارده هستیم.
شادی رسولی عزیز ضمن آرزوی موفقیت برای شما و به امید آزادی تمامی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی دربند؛ اگر در پایان سخنی دارید بفرمایید؟

جواب: من هم از شما سپاس گذارم و در پایان باید اشاره کنم که همسر من تنها و تنها به جرم دفاع از ابتدایی ترین حقوق انسانها در این جامعه سرمایه داری به زندان محکوم شده است به همین خاطر ضمن ارج نهادن به فعالیت تمامی انسانهای شریف و آزادی خواه که در راه محو تمامی نابرابری­های جامعه مبارزه می­کنند، می­خواهم به هر طریقی که می­توانند ما خانواده این فعالین کارگری را تنها نگذارند و از ما و  عزیزان ما که امروز در زندان هستند حمایت کنند. به آرزوی روزی که استثمار انسان از انسان برچیده شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر