۱۳۹۲ اسفند ۲۴, شنبه

گفتگوی وبلاک کمیته دفاع از فعالین دستگیر شده مهاباد با زینب ایزد دوست همسر فعال کارگری دربند واحد سیده

گفتگوی وبلاک کمیته دفاع از فعالین دستگیر شده مهاباد  با زینب ایزد دوست همسر فعال کارگری دربند واحد سیده عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری. 

خانم ایزد دوست ابتدا می­خواهم در ارتباط با زندگی شخصی واحد سیده توضیحاتی را بفرمایید؟
جواب: واحد سیده حدود 40 سال سن دارد و دارای دو فرزند به نامهای دیان و دانا که بترتیب 10 و 7 سال سن دارند هستیم. واحد قبل از اینکه به زندان برود به شغل پر مخاطره مسافرکشی بین شهری مشغول بود و زندگی سختی را می­گذراندیم و حالا که واحد در زندان بسر می­برد هیچ درآمدی برای امرار معاش خود و فرزندانم نداریم تا زندگی را ادامه دهیم.
خانم ایزد دوست همسر شما اکنون به چه اتهامی در زندان بسر می­برند؟
جواب: همسر من از سوی اداره اطلاعات شهرستان مهاباد بازداشت شد و بمدت دو ماه در بازداشتگاه بود پس از آزادی با قرار وثیقه، وی را در دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به دلیل فعالیتهای کارگری و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل­های کارگری به دو سال حبس تعزیری محکوم کردند و هم اینک در حال گذراندن این حکم ظالمانه می­باشد. واحد قبلا در مجامع کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری در سنندج و کرج هم باز داشت شده بود و دستگیری واحد در این مجمع عمومی های کمیته هماهنگی برای واحد به پرونده برای ایشان تبدیل شد.
زینب ایزد دوست آیا از وضعیت جسمانی همسرتان در زندان خبر دارید؟
جواب: وضعیت جسمانی وی تقریبا خوب است ولی واحد به دلیل مشکل غلضط خونی که داشت دچار بیماری قلبی است و محیط زندان تحت هیچ شرایطی مناسب نگه داشتن این بیماران نمی­باشد. اما واحد از نظر روحی سرشار از مقاومت است و هر بار که با ما تماس می گیرد از نظر روحی من و فرزندانم را دلداری می دهد.
خانم ایزد دوست در حالی که همسرتان در زندان هستند شما هزینه زندگیتان را از چه منبعی تامین می­کنید؟
جواب: واحد تنها منبع درآمدی ما بود که با کار بر روی اتومبیلش هزینه زندگیمان را تامین می­کرد حال که وی در زندان بسر می­برد منبع درآمدی جز مقدار مبلغی که به عنوان یارانه تحویل می­گیریم و یا دوستان و آشنایان واحد کمکی به ما بکنند، ما دیگر منبع درآمد دیگری نداریم تازه باید هر ماه مبلغ 150 هزار تومان را به حساب واحد در زندان واریز کنم که واقعا بدون کمک دوستان و آشنایان واحد تهیه این مبلغ برام میسر نیست. ما از نظر خود حساب کردیم که یارانه 3 نفر از خانوداه واحد را به حساب خود ایشان واریز کنیم تا هزینه های جاری داخل زندان را پرداخت کند. پس تنها یارانه یک نفر یعنی 48 هزار تومان برای زندگی ما 3 نفر در طول یک ماه می ماند. حتی این مبلغ نمی تواند هزینه نان خشک ما را تامین کند.
خانم ایزد دوست از زمانی که آقای سیده در زندان هستند آیا هیچ گونه کمکی از سوی دولت به شما شده است؟
جواب: خیر هیچ کمکی نشده است و ما هیچ گونه انتظاری از دولت نداریم که به ما کمک کند. تنها کمکی که دولت می تواند بکند آزادی واحد از زندان است. من سالهاست با واحد سیده ازدواج کردم و دارای دو فرزند از ایشان می باشم. اگر واحد سیده مرتکب جرم علیه مردم می شد. مطمئن باشید من یک ساعت با ایشان زندگی نمی کردم. اما واحد برای من و فرزندانم و حتی خانواده من یک انسان با شرف و قابل ستایش است. واحد انسانی است که اماده می باشد تا جان خود را در راه طبقه کارگر فدا کند. به همین دلیل است که کل خانواده ما احترامی خاص برای او دارند.
زینب ایزد دوست ضمن آرزوی موفقیت برای شما و به امید آزادی تمامی فعالین کارگری و زندانیان سیاسی دربند؛ اگر در پایان سخنی دارید بفرمایید؟
جواب: سخن خاصی نیست فقط اینکه از تمامی کارگران و فعالین کارگری می­خواهم با اعلام پشتیبانی از کمیته دفاع از کارگران دربند مهاباد نسبت به تمامی احکام صادره علیه همه کارگران اعتراض کرده و اتحاد و همبستگی خودشان را نشان دهند.اگر ما یکی شویم هیچ قدرتی توانی مقابله با ما را ندارد. من از تمام کساینکه تا این لحظه از واحد و خانواده کارگران زندانی حمایت کردند، تشکر می کنم و به این عزیزان اطمنان می دهم که پیروزی از آن ماست.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر